16. 2. 2017

Strečink je základ každého sportovního tréninku

Ať chodíte na fitbox, do posilovny, jen tak si zaběhat nebo jste milovníky zimních sportů, jsou 2 věci, na které nesmíte při sportu zapomínat.

Tou první je dobré sportovní vybavení, s jehož výběrem vám u nás v Krpoli rádi pomůžeme. Vybavení pro všechny druhy sportů najdete v prodejně Sportisimo, outdoorové oblečení, obuv a doplňky zase v Alpine Pro. Pro funkční prádlo, které ocení všichni sportovci, se vyplatí zajít do Klimatexu. A pokud nosíte sportovní módu i ve volném čase, bude pro vás jasnou volbou A3 Sport nebo Meatfly.

Tou druhou věcí je důkladný strečink, kterým připravíte svaly na větší zátěž a udržíte své tělo v dobrém stavu. Zároveň však slouží pro rozehřátí svalů i při běžných činnostech, například při ranním vstávání.

Na strečink se totiž často zapomíná a přiznejme si, že po tréninku spíše myslíme na sprchu než na to, jak protáhnout naše svaly.

Proč strečink?

Pokud chcete předejít tomu, abyste si druhý den po tréninku nemohli sednout bolestí, věnujte po sportovní aktivitě alespoň 10 minut protažení celého těla. Dbejte na udržení vzpřímených pozic a výdrž v každé z nich alespoň 20 sekund. Do jednotlivých „cviků“ přecházejte velmi pozvolna.

#Tip1 Na nic nemyslete. Jen dýchejte, vnímejte svůj tep a své tělo. Uvidíte, že se potom budete cítit jako nový člověk.

Strečink na doma

 Protáhnout se můžete samozřejmě také v pohodlí domova.

Po celém dni v práci vás to neskutečně uvolní. Před strečinkem se trošku rozehřejte, udělejte si pár dřepů nebo výskoků, a potom se věnujte už jen protahování. Protáhněte krk, narovnejte záda a pravidelně dýchejte.

#Tip2 Nakonec doplňte energii. Dejte si kousek ovoce nebo zeleniny. Také nevynechejte hydrataci organismu sklenkou vody.

A můj hlavní tip: Vytvořte si takovou večerní rutinu, která vám nezabere ani 15 minut. Uvidíte, jak se po týdnu budete cítit mnohem lépe!

Autorka: Míša 

Všechny články v blogu

Sledujte nás na Facebooku

Buďte první, kdo ví o našich akcích